Виховна година
до Дня Соборності та Свободи України
до Дня Соборності та Свободи України
«Соборність і злагода – умови
процвітання України»
Мета:
розширити кругозір учнів про історію виникнення та святкування Дня Соборності України;
поглибити знання учнів про історичне минуле нашої держави;
прищеплювати любов і повагу до історичних та культурних надбань українського народу, інтерес до минулого;
виховувати почуття національної гідності, гордості за свою Батьківщину
та народ, повагу до культурних цінностей, літературної спадщини та історії власного народу.
Хід заходу
І. Організаційний момент.
Вступне слово вчителя. Сьогодні День Соборності України, свято рідного краю, свято нашої держави.
Ми пишаємося, що ми – українці, а наша Вітчизна – Україна, земля, дорога та мила серцю кожного із нас.
Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь давнього роду українського, що сягає сивої давнини.
Зверніть увагу на ось цей акровірш. Про що йде мова?
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
IІ. Оголошення теми i мети виховної години.
Вчитель. Так, дійсно - це все про нашу рідну Україну. І сьогодні ми поговори-мо з вами про визначну дату в історії нашої держави – День Соборності України.
Так трапилось, що не протязі багатьох століть розвитку Україна не мала влас-ної державності і єдиної території. Українські землі в різні періоди належали ба-гатьом державам: найбільше Росії, Литві, Речі Посполитій, а потім Польщі, Авст-ро -Угорщині, а згодом Румунії, Чехословаччині.
Та державне відродження України розпочалося ще за часів першої світової війни.
У 1917 році у Наддніпрянській Україні розпочалася національна революція. В результаті неї було проголошено створення Української Народної Республіки та обрано першого президента Михайла Грушевського.
Подібні процеси відбувалися і в Галичині. Згодом у жовтні 1918 року була проголошена Західно -Українська народна Держава на території Галичини, Північної Буковини та Закарпаття. Головою Ради став Євген Петрушевич. А вже через рік, 22 січня 1919 року, у Києві відбулося урочисте проголошення злуки Західно-Української Народної Республіки в єдину Українську Народну Республі-ку. Відбувалося це на святково прибраній Софійській площі в Києві. Її заповнили десятки тисяч жителів.
Від того часу воєдино злилися століттями відірвані одна від одної частини єдиної України. Відбулося об‘єднання українських земель, а разом з тим – українських традицій, звичаїв, мови, що мало велике історичне значення для українського народу.
Вчитель. Діти, а хто мені скаже, що таке Україна?
(Вправа «Мікрофон», діти передають прапорець і говорять про Україну)
1 учень . Україна – рідний край! Поле, річка, синій гай.
Любо стежкою іти. Тут живемо я і ти.
2 учень . Україна – це наша земля, рідний край, де ми народилися.
Її багатства –це хліб і цукор, сталь і вугілля, літаки і комп`ютери.
3 учень . А ще тихі озера, калинові гаї,
народні пісні, наша рідна домівка.
4 учень . Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу.
5 учень . Україна – це розкішний вінок із калини,
барвінку і м`яти. Україна – це пам`ять про минуле і сучасне.
6 учень. Україна – це земля, де ми живемо, де живуть наші батьки,
де жили наші предки.
7 учень. Україна... рідний край, золота чарівна сторона. Україна – це велика держава. Вона в усьому, що оточує нас:
у місяці, у зорях, стежці, якою ми йдемо до школи.
8 учень. Україна – це древній Київ і широкий Дніпро – Славутич,
що несе свої води у Чорне море.
Вчитель. Якою людиною має бути наділений кожен українець щоб створити єдину державу.
жаву? Я вам допоможу, і знову вправа склади слово.
Вправа склади слово за буквами.
Вчитель. А тепер відгадайте ключове слово. Воно є основою для єдності нашої держави. (Діти складають слово та піднімаючи руку відповідають. )
П А Т Р І О Т (Патріот)
Вчитель. Діти, а хто ж такий патріот? (Діти відповідають). Ось тлумачення слова «патріотизм». Патріотизм – любов до батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам.
Вчитель. Підніміть руки хто себе вважає патріотом? (Діти піднімають). А чому? Прокоментуйте? (Діти відповідають чому вони патріоти.) Усі ми любимо свою вітчизну. І патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції. А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. (Діти пишуть на дошці)
П – привітність
А – активність
Т – терплячість
Р – радісність
І – ініціативність
О – обов’язковість, організованість
Т – творчість, толерантність, товаристськість.
Вчитель. Так, дійсно, якби всі люди були патріотами своєї держави то неодмінно б ми б завжди були єдині.
Якось батько зібрав синів і сказав: «Сини мої! Живіть у мирі й злагоді, і тоді жоден ворог вам не страшний, ніхто не зможе вас здолати». Сини стали заперечувати. Кожен вважав, що зуміє побороти ворога самотужки. «Невже ви думаєте, що здолаєте ворога, коли кожен із вас, як та гілка, яку вітер хилить у різні боки, а як сильніше дмухне – то й зламає? – мовив батько. – Ось спробуйте зламати цей пучок гілля. Що, не можете? Тож запам’ятайте: нікому ще не вдалося перемогти людей, які тримаються одне за одного, як ці гілки».
Звучить пісня «Я України син» ( муз. П.Мрежук, сл.В.Крищенко).
Вчитель. 22 січня - День соборності України.
Щороку 22 сiчня весь український народ iз вдячністю згадує тих героїв, якi боролися за об’єднання усiх нацiонально-демократичних сил українства, хто словом i ділом намагався вiдродити незалежну Соборну Українську державу. Ідея всеукраїнської єдності формувалася ще з часiв Київської Русi, Галицько-Волинської держави, Запорізької Січі, Визвольної вiйни пiд проводом Богдана Хмельницького, Гетьманщини.
Та реалiзувалась ця мрiя внаслiдок української революцiї 1917-1920 рокiв, пiд час якої з великою силою розкрилися свободолюбство i нацiональний дух українського народу, утворилися двi демократичнi держави – Українська Народна Республiка (УНР) та Західноукраїнська Республiка (ЗУНР). Нажаль, двi роз’єднанi держави не могли iснувати як єдиний полiтичний, економiчний органiзм, цьому заважав ряд причин. Не зважаючи на перешкоди, народ України не полишав прагнення до соборизацiї всiх українських земель у власнiй державi.
01 грудня 1918 року представники державного Секретаріату ЗУНР – К.Левицький, Л.Цегелоський, члени Директорiї – В.Винниченко, С.Петлюра, П.Андрiєвський, Ф.Швець пiдписали у Фастовi Предвступний договiр про майбутнє об’єднання двох республiк. Цей договiр став першим i основним актом соборностi, викликав схвалення українського загалу.
03 сiчня 1919 року на першому засіданнi Української Народної ради було одностайно прийнято Ухвалу про злуку ЗУНР i УНР. Часописи пiдкреслювали, що тим самим зроблено перший крок на шляху до соборностi українських земель.
Директорія i Рада Народних Мiнiстрiв призначила святкування об’єднання УНР i ЗУНР на 22 сiчня. Мабуть, ця дата не була випадковою, адже вказаний день збiгався з рiчницею iсторичного IV Унiверсалу Цетральної Ради, згідно з яким УНР проголошувалася самостiйною, незалежною державою, отже вiн мав стати днем подвiйного всенародного свята – Незалежностi i Соборностi.
Закріплення.
Вчитель. А тепер давайте ми з вами дамо відповідь на питання від патріота нашої держави: «Що я знаю про свою Батьківщину?»
Основний закон України. (Конституція).
Як співають і слухають Гімн? (Стоячи).
Синій колір українського прапора символізує...(небо)
Скільки кольорів має український прапор? (Два).
Державний герб України. (Тризуб).
Столиця України. (Київ).
Найголовніша пісня України. (Гімн).
Найрідніше, найдорожче, найкраще місце на землі. (Батьківщина).
Українці здавна мали свій одяг. (Національний)
Жовтий колір прапора - це колір...(зерна)
Державною мовою України є мова...(українська)
Хто був, є і залишається в серцях українців Кобзарем? (Шевченко).
Ото ж ви молодці. Добре справилися із завданням. Можна вважати вас патріотами нашої держави.
Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди це ви, які є патріотами нашої держави.
Тому я вірю.
Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги,
Махнуть золотистим крилом рушники,
І щастя затмить всі печалі й тривоги
На вічні роки і прийдешні віки!
Я бачу квітучу, щасливу країну,
Де кожна людина працює, творить,
Де можна навчатись, кохати, радіти,
Де кожна хвилина — то святості мить.
- Конкурс малюнків
Вчитель. Діти, а хто ж такий патріот? (Діти відповідають). Ось тлумачення слова «патріотизм». Патріотизм – любов до батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам.
Вчитель. Підніміть руки хто себе вважає патріотом? (Діти піднімають). А чому? Прокоментуйте? (Діти відповідають чому вони патріоти.) Усі ми любимо свою вітчизну. І патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції. А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. (Діти пишуть на дошці)
П – привітність
А – активність
Т – терплячість
Р – радісність
І – ініціативність
О – обов’язковість, організованість
Т – творчість, толерантність, товаристськість.
Вчитель. Так, дійсно, якби всі люди були патріотами своєї держави то неодмінно б ми б завжди були єдині.
Якось батько зібрав синів і сказав: «Сини мої! Живіть у мирі й злагоді, і тоді жоден ворог вам не страшний, ніхто не зможе вас здолати». Сини стали заперечувати. Кожен вважав, що зуміє побороти ворога самотужки. «Невже ви думаєте, що здолаєте ворога, коли кожен із вас, як та гілка, яку вітер хилить у різні боки, а як сильніше дмухне – то й зламає? – мовив батько. – Ось спробуйте зламати цей пучок гілля. Що, не можете? Тож запам’ятайте: нікому ще не вдалося перемогти людей, які тримаються одне за одного, як ці гілки».
Звучить пісня «Я України син» ( муз. П.Мрежук, сл.В.Крищенко).
Вчитель. 22 січня - День соборності України.
Щороку 22 сiчня весь український народ iз вдячністю згадує тих героїв, якi боролися за об’єднання усiх нацiонально-демократичних сил українства, хто словом i ділом намагався вiдродити незалежну Соборну Українську державу. Ідея всеукраїнської єдності формувалася ще з часiв Київської Русi, Галицько-Волинської держави, Запорізької Січі, Визвольної вiйни пiд проводом Богдана Хмельницького, Гетьманщини.
Та реалiзувалась ця мрiя внаслiдок української революцiї 1917-1920 рокiв, пiд час якої з великою силою розкрилися свободолюбство i нацiональний дух українського народу, утворилися двi демократичнi держави – Українська Народна Республiка (УНР) та Західноукраїнська Республiка (ЗУНР). Нажаль, двi роз’єднанi держави не могли iснувати як єдиний полiтичний, економiчний органiзм, цьому заважав ряд причин. Не зважаючи на перешкоди, народ України не полишав прагнення до соборизацiї всiх українських земель у власнiй державi.
01 грудня 1918 року представники державного Секретаріату ЗУНР – К.Левицький, Л.Цегелоський, члени Директорiї – В.Винниченко, С.Петлюра, П.Андрiєвський, Ф.Швець пiдписали у Фастовi Предвступний договiр про майбутнє об’єднання двох республiк. Цей договiр став першим i основним актом соборностi, викликав схвалення українського загалу.
03 сiчня 1919 року на першому засіданнi Української Народної ради було одностайно прийнято Ухвалу про злуку ЗУНР i УНР. Часописи пiдкреслювали, що тим самим зроблено перший крок на шляху до соборностi українських земель.
Директорія i Рада Народних Мiнiстрiв призначила святкування об’єднання УНР i ЗУНР на 22 сiчня. Мабуть, ця дата не була випадковою, адже вказаний день збiгався з рiчницею iсторичного IV Унiверсалу Цетральної Ради, згідно з яким УНР проголошувалася самостiйною, незалежною державою, отже вiн мав стати днем подвiйного всенародного свята – Незалежностi i Соборностi.
Закріплення.
Вчитель. А тепер давайте ми з вами дамо відповідь на питання від патріота нашої держави: «Що я знаю про свою Батьківщину?»
Основний закон України. (Конституція).
Як співають і слухають Гімн? (Стоячи).
Синій колір українського прапора символізує...(небо)
Скільки кольорів має український прапор? (Два).
Державний герб України. (Тризуб).
Столиця України. (Київ).
Найголовніша пісня України. (Гімн).
Найрідніше, найдорожче, найкраще місце на землі. (Батьківщина).
Українці здавна мали свій одяг. (Національний)
Жовтий колір прапора - це колір...(зерна)
Державною мовою України є мова...(українська)
Хто був, є і залишається в серцях українців Кобзарем? (Шевченко).
Ото ж ви молодці. Добре справилися із завданням. Можна вважати вас патріотами нашої держави.
Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди це ви, які є патріотами нашої держави.
Тому я вірю.
Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги,
Махнуть золотистим крилом рушники,
І щастя затмить всі печалі й тривоги
На вічні роки і прийдешні віки!Я бачу квітучу, щасливу країну,
Де кожна людина працює, творить,
Де можна навчатись, кохати, радіти,
Де кожна хвилина — то святості мить.
- Конкурс малюнків
Виховний захід
"Символи українського народу : хліб"
Аналіз виховної роботи за 2015 – 2016 навчальний рік.
01.09 – 09.09
|
12.09 – 16.09
|
19.09 – 23.09
|
26.09 – 30.09
| |
Основні заходи
|
День Знань
Свято Першого Дзвоника.
Урочиста лінійка. Перший урок: «Це наше і це твоє»
08.09Міжнародний день грамотності
Олімпійський тиждень:
-конкурс малюнків «Олімпійці серед нас»;
-Всеукраїнський олімпійський урок «Історія олімпійських ігор»
|
Складання «Листа солдату»
Класні збори «Мої обов’язки»
|
21.09Міжнародний день миру
Вих.год. «Щоб не марно в світі жити,треба, діточки, дружити»
|
26.09День європейських мов
28.09. Виховна година «Бабин Яр: без права на забуття»
30.09.Всеукраїнський день бібліотек. «У світі казок Івана Франка»
|
Індивідуальна робота
|
Відвідування учнів пільгової категорії вдома
|
Опитування учнів з метою уточнення індивідуальних даних
|
Ознайомлення з умовами проживання учнів вдома
| |
Робота з охорони здоров’я
|
Проведення інструктажів з учнями з охорони життя та здоров’я
|
Бесіда «Моя дорога з дому до школи»
|
27.09 Міжнародний день туризму
| |
Робота з батьками
|
Уточнення даних (соціальний паспорт)
|
Батьківські збори: «Зміст і організація навчально-виховного процесу в 2 класі
|
03.10 – 07.10
|
10.10 – 14.10
|
17.10 – 21.10
|
24.10 – 28.10
| |
Основні заходи
|
Виховна година «Добрі справи прикрашають людину»
Акція «Стежиною добра»
|
Усний журнал « Покрова Пресвятої Богородиці. День захисника Вітчизни»
|
Година спілкування "Моральні цінності українського народу"
Конкурс «Права дитини в малюнках»
|
Рольова гра «Гостинність –національна риса українців»
Інформаційно-пізнавальна година: «Безсмертним подвигом своїм вони прославили Вітчизну
|
Індивідуальна робота
|
Індивідуальна робота з учнями, які не встигають у навчанні
|
Бесіда «Що про тебе розкажуть твої речі»
|
Інтерактивна бесіда «Красиве і некрасиве в твоїй поведінці»
| |
Робота з охорони здоров’я
|
Будь чистим і охайним. Правила особистої гігієни
|
Бесіда «Обережно: електричний струм»
|
Складання пам’ятки на осінні канікули «У Небезпеки немає канікул»
| |
Робота з батьками
|
Бесіда «10 фраз, які не можна говорити дитині»
|
07.11 – 11.11
|
14.11 – 18.11
|
21.11 – 25.11
|
28.11 – 02.12
| |
Основні заходи
|
Вікторина «Мова материнська, мова солов’їна»
Усний журнал «Історія писемності: від ієрогліфів до літер»
|
Урок толерантності.
Акція «Говоримо добрі слова»
|
День пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 рр. «Трагедія голодомору в Україні 1932–1933 рр. у пам'яті народній»
|
Години спілкування «Дивись на нас, як на рівних
|
Індивідуальна робота
|
Відверта розмова «Чи комфортно тобі в школі»
|
Спостереження за поведінкою на перерві
|
Спілкування з учнями про правила поводження в колективі
|
Поважай інших, якщо хочеш щоб поважали тебе
|
Робота з охорони здоров’я
|
Тренінг «Будь обережним з незнайомими людьми»
|
Бесіда «Вітаміни допомагають бути здоровими»
|
Повторення правил користування електричними приладами
|
Бесіда « Газ у побуті людини»
|
Робота з батьками
|
Батьківські збори «Як виявляти й розвивати здатності дітей»
|
05.12 – 09.12
|
12.12 – 16.12
|
19.12 – 23.12
| ||
Основні заходи
|
Виховна година «Декларація прав дитини
Година спілкування «Захист Вітчизни – обов’язок громадянина»
|
Усний журнал «Зимові звичаї та традиції українського народу»
|
«Миколай крокує по планеті»
| |
Індивідуальна робота
|
Бесіда про виконання доручень
| |||
Робота з охорони здоров’я
|
Інструктаж з ПДР «твоя дорога до школи»
|
Бесіда-порада «Як оберегти себе від переохолодження
|
Інформація «Увага! Небезпека від петард та феєрверків» Інструктаж щодо збереження життя учнів під час зимових канікул
| |
Робота з батьками
|
Батьківські збори «Підсумок навчання за 1 семестр»
|
Колективна творча справа: «Готуємось до Нового року»
|
Все теплим промінням зігріто.
Ура! Починається літо,
і сонце всміхається з неба —
нам більшого щастя не треба.
Літо, літо золоте
Випиває роси
Та з пшениченьки плете
Україні коси.
Виглядає з-поміж віт
Вишнями в садочку,
Одяга на цілий світ
Сонячну сорочку.
Ах, літо, літо, швидко проминає,
Й натішитись не можна тим теплом.
Високо сонечко стоїть і сяє…
То ж літечко здається гарним сном.
За крутими берегами
Пахне сіно полинами,
На ромашці бджілка спить,
З неба капає блакить.
Розплітає вербам віти,
Літо шепче до води:
— Я прийду іще сюди.
Літо квітами сміється,
Пісню радості співає.
Теплим дощиком проллється
І веселкою заграє.
Ягідьми та ще грибками.
Вітерцем війне на волі,
Мов погратись хоче з нами.
Комментариев нет:
Отправить комментарий